A A A

Tydzień z Internetem 2016

Tydzień z Internetem (Get Online Week) to doroczna, ogólnoeuropejska kampania, której celem jest zachęcenie jak największej liczby osób do poznania możliwości, jakie daje Internet. Działania polegają na organizowaniu w miejscach oferujących publiczny dostęp do Internetu spotkań prezentujących ciekawe i praktyczne sposoby wykorzystania nowych technologii głównie dla tych, którzy do tej pory z nich nie korzystali.

W Polsce kampania koordynowana jest przez Fundację Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego i realizowana we współpracy z wieloma partnerami na poziomie krajowym i lokalnym. W pięciu polskich edycjach Tygodnia z Internetem wzięło udział 1200 instytucji i ponad 48.000 osób.

Podczas tegorocznej edycji uczestnicy będą mogli dowiedzieć się między innymi. jak ocenić wiarygodność sprzedawcy, bezpiecznie dokonywać płatności, chronić swoje dane i prywatność, stworzyć bezpieczne hasło oraz korzystać z praw przysługujących osobom kupującym w sieci. Temat tegorocznego Tygodnia z Internetem jest inspirowany nową unijną strategią Jednolitego Rynku Cyfrowego, która koncentruje się przede wszystkim na znoszeniu barier w handlu i usługach elektronicznych.